OZCS Koepel
waardenkompas

Dienstbaarheid en verbondenheid zijn onze fundamentwaarden. We willen onze regio’s en scholen ondersteunen en versterken vanuit een dienstbare houding. We geloven daarbij in verbinding, in de kracht van naar elkaar te luisteren. We laten ons inspireren door de traditie van de zusters en ons opvoedingsproject.

Dienstbaarheid

Als de koepel niet dient, dient hij tot niets …

Deze dienstbaarheid toont zich in:

deskundigheid
De koepelmedewerkers zijn experten in hun vakgebied en volgen daarbinnen de actuele ontwikkelingen op de voet. We ontwikkelen en delen kennis.

innovatie
We richten ons op de noden van vandaag, maar onderzoeken en ontwikkelen ook nieuwe ideeën, processen en technieken. duurzaamheid We willen bewust omgaan met ons menselijk kapitaal. Daarom zetten we in op maximale ontplooiing van kennis en talenten. Zo realiseren we een duurzame impact in de regio’s en scholen.

betrouwbaarheid
Scholen en regio’s ervaren OZCS als een nabij en beschikbaar bestuur, waarop ze kunnen rekenen.

Verbinding

Wat we samen doen, doen we beter …

Deze verbinding toont zich in:

waardering
We vertrekken vanuit wat goed is en spreken dat ook uit. Groei- en ontwikkelkansen nemen we vanuit een gezamenlijke ambitie op.

diversiteit
Verscheidenheid zien we als een meerwaarde en kans tot kruisbestuiving. We hebben oog voor de diversiteit en de lokale context van regio’s en scholen. Vanuit die openheid willen we hen beluisteren.

gelijkwaardigheid
We zien en behandelen medewerkers en scholen in hun verscheidenheid steeds als gelijkwaardig. We stimuleren solidariteit.

gedeeld leiderschap
We streven naar een leiderschap dat gedeeld is: iedereen wordt op gepaste wijze betrokken als partner. Zo verbinden we eigenaarschap, betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Inspiratie

Geen waarden zonder inspiratie

We brengen deze kernwaarden in de praktijk vanuit een authentieke en christelijk geïnspireerde grondhouding. We willen zo zijn, omdat het bij ons past en we zo ook in de toekomst verbonden blijven met de traditie en het opvoedingsproject van de scholen van Vorselaar.